Wat maakt mijn product speciaal?
1. 100% pure honing. ISO-norm 17025, HMF-gehalte minder dan 20mg/kg, vochtgehalte 15-16%. Producent: nationale imkerschool van Slovakije Apimondia 2019: goud en brons. Handgemaakte producten volgens de nieuwste wetenschappelijke onderzoeken >> de eigenschappen van de honing blijven behouden.
2. De producent en mijn bedrijf werken samen in de context van: https://www.apimondia.com/docs/apimondia_statement_on_honey_fraud.pdf
3. Op de Belgische markt is er geen soortgelijk product wat betreft de samenstelling, textuur, harmonieuze smaak, kleur en afkomst. Elke soort honing is afkomstig uit een bijzondere bijenstal.
4. Perga (bijenbrood)+ honing weidebloemen + propolis. Momenteel niet te vinden in België, Nederland of online. Perga is een harmonieuze smaakbom en een evenwichtig superfood product. In de EU zijn er maar twee imkers die perga produceren.
5. Honingdauw: a/honingdauw van spar met wilde frambozenhoning. b/ honingdauw van linde met lindehoning. c/ sparren honingdauw pure. Het Nationaal Park van de Lage Tatra.
6. Honingcrème, Acacia: zonnebloem en lentebloemen. De artisanale productie is een voorbeeld van de moderne, spaarzame verwerking van honing. Typerend voor honingcrème: satijntextuur, unieke parelkleur en de smaak van boter en noten.
7. Locatie en afkomst van de honing: het Nationale Park Tatra, waar geen intensieve landbouw aanwezig is waar en geen intensieve agrarische activiteit aanwezig is.
8. De productie van de honing is uit ecologische overwegingen beperkt tot circa 3-4 ton per soort.
9. De producent, handelspartner (nationale imkerschool): internationale awards, wetenschappelijke publicaties, organisator van het wereldkampioenschap van jonge imkers. Unieke manufactuur, zeldzaam in de EU. Onderzoek naar bijenkolonies en opleiding van imkers. Garantie van de hoogste kwaliteit van het product.++
10. Exclusiviteit: Ik heb een exclusief handelscontract voor de Benelux met de nationale imkerschool van Slovakije. Een half jaar lang was ik op zoek naar mijn producent. Ik heb een product dat niet te vinden is op de Belgische markt. Met de grootste verantwoordelijkheid tegenover mijn producent en de consument ben ik op zoek naar een concept waar mijn producten passen. Ik ben op zoek naar een samenwerking waarin alle partijen samen verder kunnen groeien.